Spectacular Amsterdam Chiquita

Gepubliceerd op 30 oktober 2018 

In Amsterdam bevinden zich momenteel 26 A0-Spectacular locaties. Wekelijks worden deze gewisseld en gevuld met mooie, sprekende campagnes. Deze week is Chiquita aan de beurt.

Chiquita gaf deze maand aandacht aan oktober borstkanker maand. 200 miljoen bananen wereldwijd werden voorzien van een roze sticker met het bekende roze lintje (Pink Ribbon). Omdat de banaan in vrijwel ieder huishouden aanwezig is, is dit middel gekozen om borstkanker bij een groot publiek onder de aandacht te brengen.
 
Om de campagne extra lading te geven, zetten Chiquita 17 influencers in om de campagne te ondersteunen via Instagram. Deze influencers riepen deze maand stuk voor stuk hun fans op om hun connectie met Pink Ribbon op een banaan te symboliseren door middel van bijvoorbeeld een quote, statement of tekening. Foto’s van de creaties werden deze maand op Instagram gedeeld onder de hashtag #Pinkaboutit.

De 17 mooiste creaties zijn in week 44 te zien in het Centercom Spectacular-pakket in de Amsteltunnel in Amsterdam. En wij waren aanwezig bij de wissel! Bekijk hier het filmpje!
 


 

 

 

CENTERCOM volledig aangesloten op ‘PROGRAMMATIC BUYING’ platforms

Gepubliceerd op 19 oktober 2018 

Vanaf vandaag start Centercom met het structureel aanbieden van de mogelijkheid om (digitale) advertentieruimte in te kopen via programmatic buying.


Met de snelle en grootschalige digitalisering van het Supermarktennetwerk is Centercom klaar voor de volgende stap: het dynamisch inkopen van advertentieruimte in dit netwerk via programmatic buying.

 
Centercom draaide eerder dit jaar al succesvol tests met programmatic campagnes. Per heden is Centercom definitief aangesloten op de digitale trading platforms met inmiddels 315 digitale schermen in de grootste supermarkten van Nederland. De verwachting is dat Centercom rond de jaarwisseling haar volledige landelijke netwerk van supermarkten digitaal heeft ingericht. 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Junin Boerma via 020 - 460 90 85 of een e-mail sturen naarThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..


 

 

 

Reclame materiaal krijgt een tweede leven!

Gepubliceerd op 16 oktober 2018 

We blijven deze week nog even bij het thema duurzaamheid. Het materiaal van Centercom wordt altijd gerecycled, maar dit kan op verschillende manieren. Onlangs werd een stapel platen op een wel heel creatieve manier gerecycled. Kunstenaar Yasser Ballemans gebruikte ze voor een kunstwerk!

 
Als toegangspoort en markering voor de beeldende kunstmanifestatie op de Neude ontwierp Yasser Ballemans een tijdelijke triomfboog. Romeinse keizers plaatsten vroeger een triomfboog om een overwinning te vieren. Maar in deze tijd staat deze triomfboog symbool voor de overwinning van de verbeelding waarvan Ballemans vindt dat je die als kunstenaars alvast moet claimen. Na afloop van het evenement is het werk in een andere vorm geïnstalleerd bij culturele vrijhaven De Nijverheid in Utrecht. 

Ballemans zoekt altijd naar een natuurlijke vorm voor kunst binnen het hedendaagse maatschappelijke, functionele domein. Rituelen/feesten hebben zijn speciale interesse. Kunst is bij uitstek in staat onze rituele beleving te verdiepen.

Ballemans gebruikte voor zijn kunstwerk oude reclameposter platen en scheurde daar delen af van de over elkaar heen geplakte posters. Dat leverde verassende vormen en kleurpatronen op. Doormiddel van snijden en vouwen en met behulp van tiewraps verandert het materiaal in een collectie ruimtelijke sculpturen.

 

 


 

 

 

Dag van de Duurzaamheid

Gepubliceerd op 10 oktober 2018 

 

Vandaag is het de Dag van de Duurzaamheid. Het is de 10e editie waarin Nederland even extra laat zien dat duurzaamheid enorm belangrijk is. Op deze dag worden er door het hele land verschillende activiteiten georganiseerd om duurzaamheid onder de aandacht te brengen.

Ook Centercom vindt duurzaamheid enorm belangrijk. Onze Specialzuilen, Frames, 2-Signs, Driehoeksborden, ArtScreens en SmartScreens staan en hangen door heel Nederland. De locaties hiervan wisselen van tijd tot tijd en ons materiaal wisselt mee. Om duurzaam met onze materialen om te gaan, hanteert Centercom de Cradle-to-Cradle methode.

Met de Cradle-to-Cradle methode handelen we volgens het volgende uitgangspunt: ontwerpen en ontwikkelen van producten en diensten op basis van veilig en volledig her te gebruiken grondstoffen. Dit uitgangspunt is het begin van een eindeloze keten waarin we producten ontwerpen en produceren waarvan we zeker weten dat ze uiteindelijk weer nieuwe producten opleveren of worden teruggegeven aan biologische of technische kringlopen. Bekijk hier de volledige uitleg over de Cradle-to-Cradle methode van het Citaverde College.

Steun aan een duurzaam Nederland
Naast de Cradle-to-Cradle methode stelt Centercom verschillende advertentieweken beschikbaar voor goede doelen en maatschappelijk verantwoorde ondernemingen.

 

 


 

 

 

Winnaar van het Centercom Subsidiefonds 2018

BLOG CSF2018

Gepubliceerd op 18 september 2018 

 

Vandaag is het zover, het is de derde dinsdag van september, Prinsjesdag. Vandaag is dé dag waarop de winnaar van het Centercom Subsidiefonds bekend wordt gemaakt. Zo vertrokken verschillende medewerkers van Centercom vanmorgen richting Amsterdam om daar het gouden koffertje volledig in stijl, te overhandigen aan de winnaar van het Centercom Subsidiefonds 2018.


En de winnaar is….
 


Dit jaar hebben we meerdere winnaars! We feliciteren alle 23 jeugdtheatergezelschappen van Nederland die met hun gezamenlijke inzending ‘LIVE IS LEUKER’ het gouden koffertje binnenslepen. 


Met de campagne ‘LIVE IS LEUKER’ willen de 23 jeugdgezelschappen families in Nederland naar het theater halen en interesse wekken voor jeugdtheater, -muziek en -dans. Zij willen kinderen en ouders op het idee brengen te gaan voor een live ervaring in het theater, in plaats van of naast het (intensieve) gebruik van devices.

 

Hierbij richten de jeugdtheatergezelschappen zich op alle (groot) ouders van de leeftijden 4+, 8+ en 12+. Voor deze doelgroepen gebruiken zij drie verschillende, vrolijk gekleurde uitingen. De campagne met de duur van 1 jaar zal te zien zijn in het buitenreclamenetwerk van Centercom. Van harte gefeliciteerd! Naast de cheque van €50.000,- voor de 23 jeugdtheatergezelschappen worden er nog vijf cheques uitgereikt van t.w.v €2.500. De winnaars worden binnenkort bekend gemaakt. Houd voor de bekendmaking de social media kanalen van Centercom in de gaten!

 


 

 

 

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION